Player_slider

Nye øvelser

Bevegelighetstrening for ben

Beskrivelse av øvelsen: Gå fremover med hendene i gulvet (øvelse i video F0270 Smidighet & Bevegelighet i sportsbasics.com).

Formålet med øvelsen: Denne bevegelighetsøvelsen øker din bevegelighet fremfor alt i baksiden av låret (hamstrings muskelen). Når din bevegelighet blir bedre, kan du unngå forstrekninger i baklåret. En enkel øvelse for å unngå strekk. Kan også brukes som et ledd i gjennopptrening etter en skade som for eksempel en forstrekning i baksiden av låret, men arbeid stille og rolig, ingen heftige bevegelser.

I idrett, uansett hvilken idrett du trener, så er en smidig kropp en forutsetning for å kunne bli bedre og arbeide med bedre teknikk. Kan anvendes av ung som gammel. Tren mer smidighetsøvelser i det daglige!

Utførelse: Sett hendene i gulvet. Hold rumpen så høyt som mulig. Gå deretter fremover. (Øvelsen kan også utføres baklengs). Forsøk å ha strake ben!

Kontinuitet er et nøkkelord for treningen og i den fysiske trening. Anvend øvelsen som en del av oppvarmingen; gjerne etter at du har fått litt puls og kroppsvarme. Du kan også bruke treningsøvelsen til hjemmetrening!

Anbefalt repetisjoner og set: 8 - 15 meter x 1 - 3.

Populære øvelser
Gjør som 688000 andre