Player_slider

Nye øvelser

Magetrening

Beskrivelse av øvelsen: V - Sitt med bøyde ben for sterkere core (øvelse i video B0010 A i Mage & Rygg i sportsbasics.com).

Formålet med øvelsen: Uansett hvilken idrett du trener er en sterk core eller kroppstamme utrolig viktig. Øvelser fra gluteus (”rumpemuskel”) til skulder kalles for coretrening. Magetrening er derfor av avgjørende betydning for å opprettholde en god balance, kontrollere bevegelsene og en god holdning. Ryggproblemer kan oppstå hvis det er ubalanse med f.eks. for svake magemuskler. Dette gjør øvelsen velegnet til skadeforebyggende trening. En svak mage kan føre til ryggsmerter eller generelt ondt i ryggen.

Utførelse: Sitt på rumpa med bøyde ben uten å røre ved gulvet med føttene. Vil du gjøre den litt vanskeligere, kan du presse kne mot brystet eller forsøke å strekke bena.

Enkel oppvarmingsøvelse! Forsøk å anvend magetrening som en del av både den fysiske trening og i oppvarmningen! Ved å ha struktur i treningen med ryggtrening og magetrening som faste deler i treningen, kan du unngå ryggproblemer og optimere dine forutsetninger for en mer holdbar kropp. Du kan også bruke treningsøvelsen til hjemmetrening!

Populære øvelser
Gjør som 688000 andre