Player_slider

Nye øvelser

Motorikk trening

Beskrivelse av øvelsen: 3 små hopp fremover + hopp med 1/1 vending, gjenta (øvelse i video A0270 Fot & Ben i sportsbasics.com)

Formålet med øvelsen: Denne motorikk øvelse øker din styrke i fotleddene samt gir deg kontroll over kroppen. Husk å vende til begge sider. Her kan du få en fordel ved å hurtig kunne dreie til høyre og venstre i alle idretter.

En bedre styrke og kroppskontroll kan hjelpe deg til å unngå skader som f.eks. problemer med ben eller forstuet ankler. Som alltid skal treningsøvelsen utføres med god kontrol og balance. Start forsiktig med en halv vendning og øk etter hvert!

Uanset hvilken idrett du trener er kroppskontroll viktig. Treningsøvelsen kan lett utføres av ung som gammel.

Utførelse: 3 små hopp frem + hopp med 1/1 vending, gjenta. Prøv å vende til begge sider. Bør naturligvis trenes baklenhs også for å få en bedre balanse og kontroll over kroppen.

Kontinuitet er et nøkkelord for treningen og i den fysiske trening. Anvend derfor denne øvelsen som en del av oppvarming. Du kan også bruke treningsøvelsen til hjemmetrening!

Anbefalt repetisjoner og set: 10 - 15 meter.

Populære øvelser
Gjør som 688000 andre